PROGRAM „DOBRY START” – 300 zł

Urząd Gminy w Milejowie przypomina, że zgodnie z uchwałą Rady Ministrów nr 80/2018 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie ustanowienia rządowego programu "Dobry start" oraz wydane na jej podstawie rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2018 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start”, pozostają niezmienne, aktualne i obowiązujące.

W związku z powyższym, realizacja świadczenia dobry start od lipca 2019 r. z tytułu rozpoczęcia 1 września 2019 r. roku szkolnego 2019/2020, odbywać się będzie na takich samych zasadach jak w roku ubiegłym.

Przypominamy, program "Dobry start" to świadczenie wypłacane jednorazowo w wysokości 300,00 zł na dziecko lub osobę uczącą się do ukończenia 20 r.ż., a w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności - do ukończenia 24 r.ż.

Wnioski w sprawie ustalenia prawa do świadczenia dobry start przyjmowane będą od 1 sierpnia 2019 r. do 30 listopada 2019 r., a w przypadku wniosków składanych drogą elektroniczną od 1 lipca 2019 r. do 30 listopada 2019 r.

Przyznanie świadczenia nie wymaga wydania decyzji. Decyzja będzie wydawana wyłącznie w przypadku odmowy przyznania świadczenia oraz rozstrzygnięcia w sprawie nienależnie pobranego świadczenia.

Informacje nt. Programu "Dobry start" na bieżąco będą udostępniane na stronie urzędu: www.milejow.pl.

Dodatkowe informacje mogą uzyskać Państwo osobiście w Urzędzie Gminy w Milejowie, ul. Partyzancka 13A, pok. 12B lub pod numerem telefonu (81) 757 20 26 w. 46.